Історія створення рами DARTMOOR Blackbird

Протягом декількох років велосипеди для Enduro були найшвидше зростаючим сегментом ринку. Насправді, нічого дивного в цьому немає, адже ця дисципліна дає набагато більше вражень, ніж традиційний гірський велосипед для Cross-Country, але водночас він не несе стільки ризику, як змагання з швидкісного спуску — Downhill.

Вам може бути цікаво: Дисципліни в маунтінбайку 

Відомо, що з виникненням попиту на нове обладнання інженери вдалися до наполегливої роботи, щоб запропонувати райдерам все більше якісних конструкцій, які б задовольнили навіть найвимогливіших. Нижче можете дізнатися про те, як створюється рама для ендуро, як працює весь процес і що є кінцевим продуктом, який можна побачити на полицях магазинів.

По ідеї, велосипед для ендуро повинен бути універсальним. Він повинен бути придатним для довгих під’їзних шляхів, демонструвати відмінні параметри під час спуску трасами на найважчій місцевості, а також дозволяти з легкістю перестрибувати складні перешкоди. Це досить серйозний виклик для інженерів-розробників велосипедів, які повинні об’єднати всі ці функції в одній моделі. Все частіше велосипедні компанії, створюючи такі конструкції, співпрацюють зі своїми райдерами у фрірайді та фрістайлі. І, якщо, подолання пагорбів ще не є дуже важкою справою, то при напруженому спуску в поєднанні з перешкодами і стрибками необхідно добре проконсультуватися з експертом і поставити обладнання на жорсткі випробування.

У рами Blackbird на перший погляд дуже проста конструкція. Ми маємо справу з класичною одноважільною підвісною рамою, що складається з декількох основних елементів: переднього трикутника, заднього трикутника що виконує роль важіля, шарніра що їх з’єднує, та амортизатора. Це може здатися дивним, особливо коли конкуренти перевершують один одного у вигадуванні все складніших структур. Однак, це було свідомим рішенням.

Вам може бути цікаво: Усі необхідні комплектуючі Dartmoor для найкращого кастомного велосипеда

Інженери Dartmoor завжди хотіли об’єднати прості рішення з конкретними потребами райдерів. Ця філософія вела їх з самого початку. Вони не хотіли створювати складні, дорогі у виробництві та обслуговуванні конструкції, які будуть доступні для невеликої групи велосипедистів. Прості рішення можуть бути пристосовані до потреб райдерів, і найкращим прикладом є, власне, Blackbird. Рама була побудована з урахуванням усіх сучасних тенденцій в геометрії належній класу ендуро, високою ефективністю педалювання (малий вплив на розхитування підвіски) з анти-sqad фактором 100%. Коефіцієнт підвіски практично лінійний, але в поєднанні з повітряним амортизатором підвіска рами працює прогресивно. Все це — якості, якими можуть похвалитися складні багатоважільні конструкції, але, як ви бачите, ви можете отримати все це з більш простими рішеннями.

Прості рішення не означають, що робота над ними простіша, іноді це дуже навіть навпаки. Для того, щоб отримати правильно жорсткий шарнір, щоб підігнати шину з потрібним для неї проміжком, зберегти коротким та торсіонно жорстким задній трикутник і бажаний кут підсиділу, необхідно було створити кареточний вузол з 12 різних зварних елементів.

Яку роль у процесі створення цієї структури відігравав Шимон Годжік (всесвітньо відомий польський райдер)? Йому надіслали друге покоління прототипу рами, і коли тести показали, що структура міцна, надійна і безпечна у використанні, настав час перевірити, чи здатна вона витримати найтяжчі випробовування з одним з кращих гравців фрістайлу. Щоб гідно підняти планку, Шимон взяв велосипед з собою прямо до Канади на легендарне узбережжя Gravity Park.

З Інстаграму Шимона

Ніякий лабораторний тест не може зрівнятися з тестом, проведеним райдером світового класу в одному з кращих велосипедних парків світу. Цифри можуть вказувати на слабкі місця, вони можуть допомогти оптимізувати структури, але це тільки покаже, чого вартує ця рама. Правильне читання коментарів тестера має вирішальне значення для структурних змін. Райдер не скаже, що потрібно змінити кут чи ще щось, але розповість, як йому їздилося, а інженер повинен знати, що це означає для побудови рами.

Вам може бути цікаво: MARIN BIKES: якість і надійність

Після випробувань Шимона, конструкція була піддана останнім змінам, спрямованим на поліпшення орієнтації рами в кутах, жорсткості шарніру, осі обертання і збільшення простору для заднього колеса. В кінцевій формі рама потрапила в магазини вже через місяць. І до Шимона, який зрозумів, що це фантастична машина для покатух в горах, також:)

 

В магазині Boomerang Boardshop можна замовити свою ідеально жорстку раму для ендуро Dartmoor Blackbird.

DARTMOOR Blackbird 27,5

  • Сучасна прогресивна геометрія, адаптована для 27,5-дюймових коліс. Розмір втулки: 142×12 мм.
  • Вага рами (без амортизатора): 3,2 кг.
  • Гарантія: 2 роки.

Більше рам від DARTMOOR знайдете тут!

 

 

Джерело: www.redbull.com

Автор: Jan Kiliński

Фото: Jan Kiliński